Jump to content

Recommended Posts

Hello i have problem with making chain quest.
i wanted to set first quest for level 12 and second for 18, players shoulnd get second quest before they complete first one.
but something doesnt work proper. second mission pop up without completing first mission
Can someone tell me whats wrong on my quest?

1st quest

Spoiler

quest kon_1 begin
    state start begin
        when login or levelup with pc.get_level() >=12 begin
            set_state(information)
        end
    end
    state information begin
        when letter begin
            local v = find_npc_by_vnum(20349)
            if v != 0 then
                target.vid("__TARGET__", v, "Stajenny")
            end
            send_letter("Nauka Jazdy")
        end
        when button or info begin
            say_title("Nauka Jazdy")
            say("Jestes gotowy aby rozpoczac nauke jazdy konnej ")
            say("Odwiedz Stajennego po wiecej informacji ")
            say("na temat jazdy. ")
        end
        when __TARGET__.target.click or 20349.chat."Jezdziectwo 1" begin
            target.delete("__TARGET__")
            say_title("Stajenny: ")
            say("Witaj")
            say("Sadzimy iz jestes juz gotowy aby rozpoczac ")
            say("nauke jazdy konnej. ")
            say("Dzieki licencji bedziesz mogl poruszac sie po ")
            say("swiecie o wiele szybciej. ")
            say("W takim razie zaczynajmy od razu! ")
            wait()
            say_title("Stajenny: ")
            say("Zanim lecz zaczniemy musisz posiadac ")
            say("Medal Konny")
            say("To wlasnie on uprawnia mlodych adeptow ")
            say("do rozpoczecia nauki jazdy konnej. ")
            say("Zdobyc go mozesz od czlego ksztaltnych malp ")
            say("przebywajacych w jaskiniach lub ze zlotych szkatolek ")
            say("ktore mozesz znalezc po calym swiecie. ")
            wait()
            say_title("Stajenny: ")
            say("Teraz juz lec zdobyc Medal Konny ")
            say("Bede tu czekal na Ciebie. ")
            set_state(go_to_disciple)
        end
    end
    state go_to_disciple begin
        when letter begin
            send_letter("Jezdziectwo 1")
        end
        when button or info begin
            say_title("Znajdz Medal Konny")
            say("Stajenny potrzebuje Medalu Konnego ")
            say("by rozpoczac twoj trening. ")
            say("Znajdziesz go u malp lub w zlotych skrzyniach")
            say_item("Medal Konny ",50050,"")
        end
        
        when 20349.chat."Mam Medal" with pc.count_item(50050) >0 begin
            say_title("Stajenny: ")
            say("Oh!! Znalazles medal!")
            say("Teraz mozemy rozpoczac trening. ")
            say("Tylko najpierw sprawdze czy aby to nie falszywka")
            pc.remove_item(50050, 1)
            wait()
            local s= number(1,100)
                if s<= 90 then
                    say_title("Stajenny: ")
                    say("Wyglada na prawdziwy")
                    say("Zobaczmy co jest na zdobytym Medalu napisane.. ")
                    say("")
                    set_state(first)
                else
                    say_title("Stajenny: ")
                    say_reward("Wyglada na falszywke..")
                    say("Prosze, znajdz inny. ")
                    say("")
                    say_reward("Szansa na prawdziwy: 90%")
                return
            end
        end
    end
    
    state first begin
        when letter begin
            local v = find_npc_by_vnum(20349)
            if v != 0 then
                target.vid("__TARGET__", v, "Stajenny")
            end
            send_letter("Dziwna Sprawa")
        end
        when button or info begin
            say_title("Dziwna Sprawa")
            say("Stajenny ma dla Ciebie informacje ")
            say("Porozmawiaj z nim ")
            say("jak najszybciej. ")
        end
        
        when 20349.chat."Ten Medal jest.." begin
            say_title("Stajenny: ")
            say("Ciekawe... ")
            say("Wedlug informacji zapisanych na medalu.. ")
            wait()
            say("Matko.. chyba twoj trening bedzie musial poczekac ")
            say("Wedlug tych informacji gang czleko ksztaltnych ")
            say("przygotowuje Wilki do ataku na nasza wioske ")
            wait()
            say("Musimy sie tym szybko zajac ")
            say("Najlepiej bedzie dowiedziec sie kto przewodzi ")
            say("Wataha. ")
            say("Udaj sie do leza wilkow i poszukaj informacji. ")
            target.delete("__TARGET__")
            set_state(inf)
        end
    end
    
    state inf begin
        when letter begin
            send_letter("Nagle Zadanie")
        end
        when button or info begin
            say_title("Stajenny: ")
            say("Poszukaj informacji na temat przywodcy Watahy ")
            say("Byc moze Elitarne jednostki Wilkow ")
            say("beda posiadac jakies informacje ")
            say("")
            say_reward("Zabijaj Cung-Mok i Mu-Rang")
            say_reward("aby zdobyc informacje")
        end
        
        when 151.kill or 152.kill begin
            if number( 1, 100 ) <= 25 then
                local v = find_npc_by_vnum(20349)
                if v != 0 then
                    target.vid("__TARGET__", v, "Stajenny")
                end
                say_title("Nagle Zdanie")
                say("")
                say_reward("Ten Wilk posiada jakies informacje ")
                say_reward("Idz zawiadomic stajennego ")
                say("")
                set_state(second)
            end
        end
    end
    
    state second begin
        when 20349.chat."Zdobylem Informacje" begin
            target.delete("__TARGET__")
            say("Pokaz mi to!")
            wait()
            say("Nie jest dobrze.. ")
            say("Ale mamy chwile czasu na przygotowanie. ")
            say("")
            say("Dziekuje za zdobycie tych informacji ")
            say("Rada na pewno bedzie wdzieczna. ")
            wait()
            say("Jedyne co moge Ci zaoferowac za pomoc ")
            say("To dac Ci to po co do mnie przyszedles... ")
            wait()
            pc.give_item2(50051, 1)
            horse.unride()
            horse.advance()
            horse.ride()
            say_reward("Otrzymano Licencje Jazdy Konnej")
            set_state(__COMPLETE__)
            set_quest_state("kon_2", "run")
        end
    end
    state __COMPLETE__ begin
    end
end

2sd quest

Spoiler

quest kon_2 begin
    state start begin
    end
    state run begin
        when login or levelup with pc.get_level() >=18 begin
            set_state(information)
        end
    end
    state information begin
        when letter begin
            local v = find_npc_by_vnum(20349)
            if v != 0 then
                target.vid("__TARGET__", v, "Stajenny")
            end
            send_letter("Nauka Jazdy")
        end
        when button or info begin
            say_title("Nauka Jazdy")
            say("Jestes gotowy aby rozpoczac nauke jazdy konnej ")
            say("Odwiedz Stajennego po wiecej informacji ")
            say("na temat jazdy. ")
        end
        when __TARGET__.target.click or 20349.chat."Jezdziectwo 1" begin
            target.delete("__TARGET__")
            say_title("Stajenny: ")
            say("Witaj")
            say("Sadzimy iz jestes juz gotowy aby rozpoczac ")
            say("nauke jazdy konnej. ")
            say("Dzieki licencji bedziesz mogl poruszac sie po ")
            say("swiecie o wiele szybciej. ")
            say("W takim razie zaczynajmy od razu! ")
            wait()
            say_title("Stajenny: ")
            say("Zanim lecz zaczniemy musisz posiadac ")
            say("Medal Konny")
            say("To wlasnie on uprawnia mlodych adeptow ")
            say("do rozpoczecia nauki jazdy konnej. ")
            say("Zdobyc go mozesz od czlego ksztaltnych malp ")
            say("przebywajacych w jaskiniach lub ze zlotych szkatolek ")
            say("ktore mozesz znalezc po calym swiecie. ")
            wait()
            say_title("Stajenny: ")
            say("Teraz juz lec zdobyc Medal Konny ")
            say("Bede tu czekal na Ciebie. ")
            set_state(go_to_disciple)
        end
    end
    state go_to_disciple begin
        when letter begin
            send_letter("Jezdziectwo 1")
        end
        when button or info begin
            say_title("Znajdz Medal Konny")
            say("Stajenny potrzebuje Medalu Konnego ")
            say("by rozpoczac twoj trening. ")
            say("Znajdziesz go u malp lub w zlotych skrzyniach")
            say_item("Medal Konny ",50050,"")
        end
        
        when 20349.chat."Mam Medal" with pc.count_item(50050) >0 begin
            say_title("Stajenny: ")
            say("Oh!! Znalazles medal!")
            say("Teraz mozemy rozpoczac trening. ")
            say("Tylko najpierw sprawdze czy aby to nie falszywka")
            pc.remove_item(50050, 1)
            wait()
            local s= number(1,100)
                if s<= 90 then
                    say_title("Stajenny: ")
                    say("Wyglada na prawdziwy")
                    say("Zobaczmy co jest na zdobytym Medalu napisane.. ")
                    say("")
                    set_state(first)
                else
                    say_title("Stajenny: ")
                    say_reward("Wyglada na falszywke..")
                    say("Prosze, znajdz inny. ")
                    say("")
                    say_reward("Szansa na prawdziwy: 90%")
                return
            end
        end
    end
    
    state first begin
        when letter begin
            local v = find_npc_by_vnum(20349)
            if v != 0 then
                target.vid("__TARGET__", v, "Stajenny")
            end
            send_letter("Dziwna Sprawa")
        end
        when button or info begin
            say_title("Dziwna Sprawa")
            say("Stajenny ma dla Ciebie informacje ")
            say("Porozmawiaj z nim ")
            say("jak najszybciej. ")
        end
        
        when 20349.chat."Ten Medal jest.." begin
            say_title("Stajenny: ")
            say("Ciekawe... ")
            say("Wedlug informacji zapisanych na medalu.. ")
            wait()
            say("Matko.. chyba twoj trening bedzie musial poczekac ")
            say("Wedlug tych informacji gang czleko ksztaltnych ")
            say("przygotowuje Wilki do ataku na nasza wioske ")
            wait()
            say("Musimy sie tym szybko zajac ")
            say("Najlepiej bedzie dowiedziec sie kto przewodzi ")
            say("Wataha. ")
            say("Udaj sie do leza wilkow i poszukaj informacji. ")
            target.delete("__TARGET__")
            set_state(inf)
        end
    end
    
    state inf begin
        when letter begin
            send_letter("Nagle Zadanie")
        end
        when button or info begin
            say_title("Stajenny: ")
            say("Poszukaj informacji na temat przywodcy Watahy ")
            say("Byc moze Elitarne jednostki Wilkow ")
            say("beda posiadac jakies informacje ")
            say("")
            say_reward("Zabijaj Cung-Mok i Mu-Rang")
            say_reward("aby zdobyc informacje")
        end
        
        when 151.kill or 152.kill begin
            if number( 1, 100 ) <= 25 then
                local v = find_npc_by_vnum(20349)
                if v != 0 then
                    target.vid("__TARGET__", v, "Stajenny")
                end
                say_title("Nagle Zdanie")
                say("")
                say_reward("Ten Wilk posiada jakies informacje ")
                say_reward("Idz zawiadomic stajennego ")
                say("")
                set_state(second)
            end
        end
    end
    
    state second begin
        when 20349.chat."Zdobylem Informacje" begin
            target.delete("__TARGET__")
            say("Pokaz mi to!")
            wait()
            say("Nie jest dobrze.. ")
            say("Ale mamy chwile czasu na przygotowanie. ")
            say("")
            say("Dziekuje za zdobycie tych informacji ")
            say("Rada na pewno bedzie wdzieczna. ")
            wait()
            say("Jedyne co moge Ci zaoferowac za pomoc ")
            say("To dac Ci to po co do mnie przyszedles... ")
            wait()
            pc.give_item2(50051, 1)
            horse.unride()
            horse.advance()
            horse.ride()
            say_reward("Otrzymano Licencje Jazdy Konnej")
            set_state(__COMPLETE__)
            set_quest_state("kon_3", "run")
        end
    end
    state __COMPLETE__ begin
    end
end

EDIT: solved one end too much..

Edited by Mefarious
solved
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

Announcements



  • Similar Content

  • Activity

    1. 24

      Experimental Renderer

    2. 11

      Multi Language System

    3. 0

      [FREE DESIGN] Interface + Logo + Discord Banner and Avatar

    4. 4

      Feeding game source to LLM

    5. 0

      Quest 6/7 Problem

    6. 5

      Effect weapons

    7. 0

      [C++] Fix Core Downer Using Negative Number in GM Codes

  • Recently Browsing

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use / Privacy Policy / Guidelines / We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.