Jump to content

Recommended Posts

Hello guys, i have this problem:

locale/greek/quest/petsystem.lua:14: attempt to index global `apply' (a nil value)

This is the quest part:

(i already created inside quest folder, another folder with name io and inside this folder another folder with name pet.

QuestFolder = get_locale_base_path().."/quest/"

-- Classe
PetSystem = {['Folder'] = QuestFolder.."io/pet/", ['Flag'] = "active_pet"}
-- Pet 1
PetSystem[1] =
   {['Name'] = "Fenice Rossa", ['Level'] = 22, ['Item'] = 53001, ['StartingLevel'] = 50, ['FinalLevel'] = 210, ['WindowSize'] = 395,
        ['Skill']= {
          {['type']=apply.MAX_HP,['name']="Sangue Vitale",['max_points']=30,['min_level']=PetSystem[1].StartingLevel,['desc']="+100HP",['mult']=100,['tag']=" HP"},
          {['type']=apply.INT,['name']="Luce Divina",['max_points']=15,['min_level']=PetSystem[1].StartingLevel,['desc']="+1 INT",['mult']=1,['tag']=" intelligenza"},
          {['type']=apply.STR,['name']="Forza Celeste",['max_points']=15,['min_level']=PetSystem[1].StartingLevel,['desc']="+1 STR",['mult']=1,['tag']=" forza"},
          {['type']=apply.DEX,['name']="Astuzia",['max_points']=15,['min_level']=PetSystem[1].StartingLevel,['desc']="+1 DEX",['mult']=1,['tag']=" destrezza"},
          {['type']=apply.STEAL_HP,['name']="Assorbimento",['max_points']=15,['min_level']=75,['desc']="+1% ass. HP",['mult']=1,['tag']="% assorbimento HP"},
          {['type']=apply.ATT_GRADE_BONUS,['name']="Furia",['max_points']=20,['min_level']=100,['desc']="+10 valore attacco",['mult']=20,['tag']=" valore di attacco"},
          {['type']=apply.CRITICAL_PCT,['name']="Precisione Mortale",['max_points']=20,['min_level']=125,['desc']="+1% possibilita' sui colpi critici",['mult']=1,['tag']="% critici"},
          {['type']=apply.ATTBONUS_MONSTER,['name']="Frenesia",['max_points']=20,['min_level']=150,['desc']="+1% forte contro mob",['mult']=1,['tag']="% forte contro mob"},
          {['type']=apply.BLOCK,['name']="Tattica",['max_points']=10,['min_level']=175,['desc']="+1% blocco corporale",['mult']=1,['tag']="% blocco corporale"}
          }
   }
-- Pet 2
PetSystem[2] =
   {['Name'] = "Fenice Blu", ['Level'] = 23, ['Item'] = 53002, ['StartingLevel'] = 50, ['FinalLevel'] = 205, ['WindowSize'] = 395,
        ['Skill']= {
          {['type']=apply.MAX_HP,['name']="Sangue Vitale",['max_points']=30,['min_level']=PetSystem[2].StartingLevel,['desc']="+100HP",['mult']=100,['tag']=" HP"},
          {['type']=apply.INT,['name']="Luce Divina",['max_points']=20,['min_level']=PetSystem[2].StartingLevel,['desc']="+1 INT",['mult']=1,['tag']=" intelligenza"},
          {['type']=apply.STR,['name']="Forza Celeste",['max_points']=20,['min_level']=PetSystem[2].StartingLevel,['desc']="+1 STR",['mult']=1,['tag']=" forza"},
          {['type']=apply.DEX,['name']="Astuzia",['max_points']=20,['min_level']=PetSystem[2].StartingLevel,['desc']="+1 DEX",['mult']=1,['tag']=" destrezza"},
          {['type']=apply.RESIST_SWORD,['name']="Protezione Spada",['max_points']=10,['min_level']=75,['desc']="+1% difesa spada",['mult']=1,['tag']="% dif. spada"},
          {['type']=apply.RESIST_TWOHAND,['name']="Protezione Spadone",['max_points']=10,['min_level']=100,['desc']="+1% difesa spadone",['mult']=1,['tag']="% d. spadone"},
          {['type']=apply.RESIST_DAGGER,['name']="Protezione Pugnale",['max_points']=10,['min_level']=125,['desc']="+1% difesa pugnale",['mult']=1,['tag']="% dif. pugnale"},
          {['type']=apply.RESIST_BOW,['name']="Protezione Arco",['max_points']=10,['min_level']=150,['desc']="+1% difesa freccia",['mult']=1,['tag']="% dif. freccia"},
          {['type']=apply.RESIST_MAGIC,['name']="Protezione Magia",['max_points']=10,['min_level']=175,['desc']="+1% difesa magia",['mult']=1,['tag']="% dif. magia"},
          {['type']=apply.ATTBONUS_HUMAN,['name']="Frenesia Mortale",['max_points']=15,['min_level']=200,['desc']="+1% mezziuomini",['mult']=1,['tag']="% mezziuomini"}
          }
   }

That's the part where it add bonuses:

function PetSystem.AddBonus(PetIndex)
PetSystem.RemoveBonus()
local SkillList = {}
SkillList = PetSystem.LoadSkill(PetIndex)
for i = 1,table.getn(SkillList) do
  affect.add_hair(PetSystem[PetIndex].Skill[i].type, SkillList[i]*PetSystem[PetIndex].Skill[i].mult, 60*60*24*365)
end
end

 

Any idea to fix it ?

 

Thanks in advance.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use / Privacy Policy / Guidelines / We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.