Jump to content

Why don't you show the quest?


Recommended Posts

I have a mission that starts like this

 

quest fq begin

   state start begin

         when login or levelup with pc.get_level >= 10 begin

                if pc.getf("fq", "mission") == 1 then

                       set_state(information)

               end

         end

   end

end

 

Why not show it when the previous quest is completed?

 

It only shows when I teleport, quit.

 

Why?

 

Thanks in advance!

Link to comment
Share on other sites

  • Premium

..because "login or levelup"

 

duh.

 

"Nothing's free in this life.

Ignorant people have an obligation to make up for their ignorance by paying those who help them.

Either you got the brains or cash, if you lack both you're useless."

Syreldar

Link to comment
Share on other sites

  • Premium

I'm not even sure what you're trying to pull off here, maybe if you could explain yourself properly..

 

"Nothing's free in this life.

Ignorant people have an obligation to make up for their ignorance by paying those who help them.

Either you got the brains or cash, if you lack both you're useless."

Syreldar

Link to comment
Share on other sites

----------------------------------------------------
--- Küldetést készítette Joshi a BBMT2 csapatból ---
----------------------------------------------------
quest diary_lv32_2 begin
    state start begin
        when login or levelup with pc.get_level() >= 32 begin
            if pc.getf("diary", "mission") == 1 then
                set_state(information)
            end
        end
    end
    state information begin
        when letter begin
            local v = find_npc_by_vnum(20011)
            if v != 0 then
                target.vid("__TARGET__", v, "Uriel")
            end
            send_letter_ex(" A titkos napló oldalai #2 ", "blue", "333")
            q.set_icon("scroll_open_blue.tga")
        end
        when button or info begin
            say_title("A napló második oldala")
            say("Uriel keres egy fontos ügyben.")
            say("Keresd meg Urielt.")
            say("")
        end
        when __TARGET__.target.click or 20011.chat."Második oldal" begin
            target.delete("__TARGET__")
            say_title(mob_name(20011)..":")
            say("Szia kedves kalandor!")
            say("Egy napló oldalai hiányoznak és")
            say("ahhoz, hogy megfejtsem kellenek")
            say("ezek az oldalak. Ha nincs meg nem")
            say("tudok haladni a dolgokkal.")
            say("Jelenleg az második oldalról van tudomásom,")
            say("hogy Yang-Shin a vadász tudja hol van.")
            say("")
            set_state(__page2__)
        end
    end
    state __page2__ begin
        when letter begin
            local v = find_npc_by_vnum(20019)
            if v != 0 then
                target.vid("__TARGET__", v, "Yang-Shin")
            end
            send_letter_ex(" A titkos napló oldalai #2 ", "blue", "333")
            q.set_icon("scroll_open_blue.tga")
        end
        when button or info begin
            say_title("A második oldal")
            say("Uriel tudja, hogy a második oldalról")
            say("Yang-Shin többet tud. Keresd fel")
            say("Yang-Shint.")
            say("")
        end
        when __TARGET__.target.click or 20019.chat."A második oldal" begin
            target.delete("__TARGET__")
            say_title(mob_name(20019)..":")
            say("Igen! Tudok róla információkat.")
            say("De most nem tudom oda adni neked.")
            say("Mert ellopták tőlem a büszke ork")
            say("varázslók. Menj és szerezd vissza.")
            say("")
            set_state(__orc__)
        end
    end
    state __orc__ begin
        when letter begin
            send_letter_ex(" Keresd meg a második oldalt ", "blue", "333")
            q.set_icon("scroll_open_blue.tga")
        end
        when buttor or info begin
            say_title("Keresd meg a második oldalt")
            say("A Büszke ork varázslók ellopták a")
            say("vadásztól! Szerezd vissza tőlük, hogy")
            say("oda add Urielnek.")
            say("")
        end
        when 634.kill begin
            local s = number(1,100)
            if s <= 10 and pc.count_item(30150) == 0 then
                pc.give_item2(30150,1)
                notice("Meg van a második oldal!")
                set_state(__uriel__)
            end
        end
    end
    state __uriel__ begin
        when letter begin
            local v = find_npc_by_vnum(20011)
            if v != 0 then
                target.vid("__TARGET__", v, "Uriel")
            end
            send_letter_ex(" A titkos napló oldalai #2 - Megtalálva ", "blue", "333")
            q.set_icon("scroll_open_blue.tga")
        end
        when button or info begin
            say_title("A második oldal megtalálva")
            say("Térj vissza Urielhez a napló ")
            say("oldallal.")
            say("")
        end
        when __TARGET__.target.click or 20011.chat."Második oldal" begin
            target.delete("__TARGET__")
            if pc.count_item(30150) > 0 then
                say_title(mob_name(20011)..":")
                say("Remek! Ezzel tudom folytatni")
                say("a kutatást! Majd kereslek!")
                say("Köszönöm.")
                say("")
                say_reward("Kaptál:")
                say_reward("- 2.000.000 tapasztalat")
                say_reward("- 5.000.000 yang")
                say_reward("- 10 darab fehér zászló ")
                say("")
                pc.setf("diary", "mission", pc.getf("diary", "mission")+1)
                pc.give_exp2(2000000)
                pc.change_gold(5000000)
                pc.give_item2(70008,10)
                pc.remove_item(30150,1)
                clear_letter()
                set_state(__complete)
            else
                say_title(mob_name(20011)..":")
                say("Hol van?! Keresd tovább!")
                say("")
                return
            end
        end
    end
    state __complete begin
    end
end

 

this is the quest

Link to comment
Share on other sites

So, what are you saying does not even make logic. The quest does exactly what it's supposed to.

What you need is the "enter" event, with that, the quest know it must execute the code below. So you dont have to change a thing in the first state, the second state with the informations must be changed, from when letter begin into when login or enter begin, when you set_state(information) in the first state it means that you enter a new state and that triggers the event and execute your things without need of teleport.

 

(This is from what im remembering, i might be wrong tho, i didn't docummented myself so i can say 100% sure but yea it should work like that xD)

  • Love 1

As long as I'll be a threat for you , i will always be your target :3

Link to comment
Share on other sites

  • Premium

As I previously stated, you can't expect to receive the quest as soon as you finish the other one without using the proper triggers. you are not even using set_quest_state, so what you're trying to do doesn't make much sense.

 

You should end your previous quest like this

 

set_quest_state("diary_lv32_2", "information");

 

and then:

 

quest diary_lv32_2 begin
    state start begin
        -- Empty since the quest should only be run after the previous one.
    end -- state

    state information begin
        when letter begin
            local v = find_npc_by_vnum(20011)
            if v != 0 then
                target.vid("__TARGET__", v, "Uriel")
            end
            send_letter_ex(" A titkos napló oldalai #2 ", "blue", "333")
            q.set_icon("scroll_open_blue.tga")
        end -- when
    end

    ...
end

 

  • Love 1

 

"Nothing's free in this life.

Ignorant people have an obligation to make up for their ignorance by paying those who help them.

Either you got the brains or cash, if you lack both you're useless."

Syreldar

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now


×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use / Privacy Policy / Guidelines / We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.