Story 2 Posted September 13, 2014 Share Posted September 13, 2014 I wrote the automatic quest, but it did not work Can you see the problem? quest auto_boss_event begin state start begin when 20092.chat."GM: Event Boss " with pc.is_gm() begin say_title("Merhaba "..pc.get_name()) say("") if game.get_event_flag("auto_boss") == 0 then local event = select (" Eventi Başlat "," Vazgeç ") if event == 2 then return end say(" Eventi Başlatıldı. ") chat("Zamani gelince otomatik olarak başlayacaktır. ") game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') server_timer('auto_boss_timer', 1) else local event = select (" Eventi Bitir "," Vazgeç ") if event == 2 then return end game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') end end when auto_boss_timer.server_timer begin if(os.date("%A %H %M") == "Friday 12 50" or os.date("%A %H %M") == "Saturday 12 50" or os.date("%A %H %M") == "Saturday 13 00" or os.date("%A %H %M") == "Tuesday 20 00") then if game.get_event_flag("auto_boss") == 0 then notice_all("[Boss Etkinliği] Ch1 Çöl Ortasında Boss ve Lastik Etkinliği Başladı. ") game.set_event_flag("auto_boss",1) regen_in_map(63, "data/dungeon/col.txt") clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') server_timer("auto_boss_bitir_timer",60*60) end end end when auto_boss_bitir_timer.server_timer begin if game.get_event_flag("auto_boss") == 1 then notice_all("[Boss Etkinliği] Boss ve Lastik Etkinliği Sona Erdi. ") game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') clear_server_timer('auto_boss_timer') kill_all_in_map(63) warp_all_to_village(63) end server_timer('auto_boss_timer', 1) end end --state end end--quest end Link to comment Share on other sites More sharing options...
Story 2 Posted September 13, 2014 Author Share Posted September 13, 2014 #up Link to comment Share on other sites More sharing options...
Invictus 24 Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 In what manner did it not work? wouldn't complie? if so what's the putty output. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitchel. 1 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 show the error from putty, when you try compile this quest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night 367 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 show the error from putty, when you try compile this quest the quest shouldnt give him any error out-put (complied on windows) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mitchel. 1 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 i compile this quest and everything looks like ok where is your problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
safademirel 292 Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 I wrote the automatic quest, but it did not work Can you see the problem? quest auto_boss_event begin state start begin when 20092.chat."GM: Event Boss " with pc.is_gm() begin say_title("Merhaba "..pc.get_name()) say("") if game.get_event_flag("auto_boss") == 0 then local event = select (" Eventi Başlat "," Vazgeç ") if event == 2 then return end say(" Eventi Başlatıldı. ") chat("Zamani gelince otomatik olarak başlayacaktır. ") game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') server_timer('auto_boss_timer', 1) else local event = select (" Eventi Bitir "," Vazgeç ") if event == 2 then return end game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') end end when auto_boss_timer.server_timer begin if(os.date("%A %H %M") == "Friday 12 50" or os.date("%A %H %M") == "Saturday 12 50" or os.date("%A %H %M") == "Saturday 13 00" or os.date("%A %H %M") == "Tuesday 20 00") then if game.get_event_flag("auto_boss") == 0 then notice_all("[Boss Etkinliği] Ch1 Çöl Ortasında Boss ve Lastik Etkinliği Başladı. ") game.set_event_flag("auto_boss",1) regen_in_map(63, "data/dungeon/col.txt") clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') server_timer("auto_boss_bitir_timer",60*60) end end end when auto_boss_bitir_timer.server_timer begin if game.get_event_flag("auto_boss") == 1 then notice_all("[Boss Etkinliği] Boss ve Lastik Etkinliği Sona Erdi. ") game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') clear_server_timer('auto_boss_timer') kill_all_in_map(63) warp_all_to_village(63) end server_timer('auto_boss_timer', 1) end end --state end end--quest end server_timer works only once you should do it with server_loop_timer. try with this. quest auto_boss_event begin state start begin when 20092.chat."GM: Event Boss " with pc.is_gm() begin say_title("Merhaba "..pc.get_name()) say("") if game.get_event_flag("auto_boss") == 0 then local event = select (" Eventi Başlat "," Vazgeç ") if event == 2 then return end say(" Eventi Başlatıldı. ") chat("Zamani gelince otomatik olarak başlayacaktır. ") game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') server_loop_timer('auto_boss_timer', 1) else local event = select (" Eventi Bitir "," Vazgeç ") if event == 2 then return end game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') end end when auto_boss_timer.server_timer begin if(os.date("%A %H %M") == "Friday 12 50" or os.date("%A %H %M") == "Saturday 12 50" or os.date("%A %H %M") == "Saturday 13 00" or os.date("%A %H %M") == "Tuesday 20 00") then if game.get_event_flag("auto_boss") == 0 then notice_all("[Boss Etkinliği] Ch1 Çöl Ortasında Boss ve Lastik Etkinliği Başladı. ") game.set_event_flag("auto_boss",1) regen_in_map(63, "data/dungeon/col.txt") clear_server_timer('auto_boss_timer') clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') server_timer("auto_boss_bitir_timer",60*60) end end end when auto_boss_bitir_timer.server_timer begin if game.get_event_flag("auto_boss") == 1 then notice_all("[Boss Etkinliği] Boss ve Lastik Etkinliği Sona Erdi. ") game.set_event_flag("auto_boss",0) clear_server_timer('auto_boss_bitir_timer') clear_server_timer('auto_boss_timer') kill_all_in_map(63) warp_all_to_village(63,10) server_loop_timer('auto_boss_timer', 1) end end--when end --state end end--quest end Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now