Blastro 28 Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 I'm trying to make a quest where you go to the horse guard and by the level of your horse it shows different menus But when I compile the quest using make.sh it doesnt create anything in the objects folder or works on the server (I used /reload q and I added the quest to the quest_list.txt) Here is the code: quest ponei begin state start begin when 20349.chat."Quero andar de cavalo" begin and when horse.get_level() < 1 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Normal") say("Olá, "..pc.get_name()) say("Ouvi dizer que queres galopar?") say("") say("Muito bem, eu vou-te dar as instruções") say("que precisas de seguir.") wait() say_title("Rapaz do Estábulo") say("Para poderes andar de cavalo tens de") say("matar um Boss que se encontra na cidade") say_reward("Bakra") say("") say("Lá vais encontrar o chefe") say("dos rufias da cidade") say("O nome dele é:") say_reward("Rufia do Assaltante Bakra") say("") say("Vai ter com ele e mata-o para reclamar") say("o teu cavalo, podes ir em equipa.") wait() say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Normal") say("Aconcelho-te a levares companheiros.") say("Estes rufias não sao brincadeira") say("") say("Quando terminares a tua caça") say("Vem ter comigo.") say("") say("Boa sorte.") if horse.get_level() == 1 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Armado") say("CAVALO ARMADO") if horse.get_level() == 11 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Militar") say("CAVALO MILITAR") end end end end end Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium MrLibya 554 Posted December 15, 2015 Premium Share Posted December 15, 2015 quest ponei begin state start begin when 20349.chat."Quero andar de cavalo" and horse.get_level() < 1 begin say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Normal") say("Olá, "..pc.get_name()) say("Ouvi dizer que queres galopar?") say("") say("Muito bem, eu vou-te dar as instruções") say("que precisas de seguir.") wait() say_title("Rapaz do Estábulo") say("Para poderes andar de cavalo tens de") say("matar um Boss que se encontra na cidade") say_reward("Bakra") say("") say("Lá vais encontrar o chefe") say("dos rufias da cidade") say("O nome dele é:") say_reward("Rufia do Assaltante Bakra") say("") say("Vai ter com ele e mata-o para reclamar") say("o teu cavalo, podes ir em equipa.") wait() say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Normal") say("Aconcelho-te a levares companheiros.") say("Estes rufias não sao brincadeira") say("") say("Quando terminares a tua caça") say("Vem ter comigo.") say("") say("Boa sorte.") if horse.get_level() == 1 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Armado") say("CAVALO ARMADO") elseif horse.get_level() == 11 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Militar") say("CAVALO MILITAR") end end end end 1 If you're going to do something, then do it right. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blastro 28 Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 2 minutes ago, MrLibya said: quest ponei begin state start begin when 20349.chat."Quero andar de cavalo" and horse.get_level() < 1 begin say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Normal") say("Olá, "..pc.get_name()) say("Ouvi dizer que queres galopar?") say("") say("Muito bem, eu vou-te dar as instruções") say("que precisas de seguir.") wait() say_title("Rapaz do Estábulo") say("Para poderes andar de cavalo tens de") say("matar um Boss que se encontra na cidade") say_reward("Bakra") say("") say("Lá vais encontrar o chefe") say("dos rufias da cidade") say("O nome dele é:") say_reward("Rufia do Assaltante Bakra") say("") say("Vai ter com ele e mata-o para reclamar") say("o teu cavalo, podes ir em equipa.") wait() say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Normal") say("Aconcelho-te a levares companheiros.") say("Estes rufias não sao brincadeira") say("") say("Quando terminares a tua caça") say("Vem ter comigo.") say("") say("Boa sorte.") if horse.get_level() == 1 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Armado") say("CAVALO ARMADO") elseif horse.get_level() == 11 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Militar") say("CAVALO MILITAR") end end end end I don't know when I need to use the end to close the block? I know quest needs state needs when needs if needs? Thank you for your reply my friend I will test this I will tell you how it goes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium MrLibya 554 Posted December 15, 2015 Premium Share Posted December 15, 2015 your end was good , but u used a when twice in the 3rd line If you're going to do something, then do it right. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blastro 28 Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 I've just compiled the quest and now the npc is gone? :/ EDIT: btw, elseif needs to be closed with end? EDIT2: Actually the npc is still here but there are no changes? (My horse level is level 11) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blastro 28 Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 If I remove the "and horse.get_level() < 1 begin" the quest works but it makes it worthless I've tried when 20349.chat."Quero andar de cavalo" with horse.get_level() < 1 begin but still no results Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shang 369 Posted December 15, 2015 Share Posted December 15, 2015 Use with instead of and. It have to work with "with"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blastro 28 Posted December 15, 2015 Author Share Posted December 15, 2015 1 minute ago, Shang said: Use with instead of and. This is what I have and still not working quest ponei begin state start begin when 20349.chat."Quero andar de cavalo" with horse.get_level() < 1 begin say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Normal") say("Olá, "..pc.get_name()) say("Ouvi dizer que queres galopar?") say("") say("Muito bem, eu vou-te dar as instruções") say("que precisas de seguir.") wait() say_title("Rapaz do Estábulo") say("Para poderes andar de cavalo tens de") say("matar um Boss que se encontra na cidade") say_reward("Bakra") say("") say("Lá vais encontrar o chefe") say("dos rufias da cidade") say("O nome dele é:") say_reward("Rufia do Assaltante Bakra") say("") say("Vai ter com ele e mata-o para reclamar") say("o teu cavalo, podes ir em equipa.") wait() say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Normal") say("Aconcelho-te a levares companheiros.") say("Estes rufias não sao brincadeira") say("") say("Quando terminares a tua caça") say("Vem ter comigo.") say("") say("Boa sorte.") if horse.get_level()==1 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Armado") say("CAVALO ARMADO") elseif horse.get_level()==11 then say_title("Rapaz do Estábulo - Cavalo Militar") say("CAVALO MILITAR") end end end end Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premium MrLibya 554 Posted December 15, 2015 Premium Share Posted December 15, 2015 1* sry for my bed u should use with insted of and 2* u said that your horse level is 11 , so i will not work cuz u make horse.get_level() < 1 3* u put 2 if horse.get_level() == 1 and horse.get_level() == 11 < this will naver work cuz u in the first u make the chose only show for who have horse level less then 1 If you're going to do something, then do it right. Link to comment Share on other sites More sharing options...
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