Jump to content
  • 0

Little problem with quest


HA MeCa

Question

I writing quest for change skillbook and when i click "Ninja" then return why? 

quest wymiana_ku begin
	state start begin
		when 20397.chat."Wymiana Ksiąg Umiejętności " begin
			say_green("Andrzej: ")
			say("Witaj! Mogę zaoferować Ci wymiane Ksiąg Umiejętności, ")
			say("Wystarczy, że posiadasz 3 Księgi Umiejętności. ")
			say("Następnie będziesz mógł wybrać tą, która Ci odpowiada. ")
			say_reward("Sprawdźmy czy posiadasz wszystkie Księgi Umiejętności. ")
			wait()
		if pc.countitem(50300) < 3 then
			say_green("Andrzej: ")
			say("Nie posiadasz 3 sztuk: ")
			say_item_vnum(50300)
		return
		elseif pc.countitem(50300) >= 3 then
			say_green("Andrzej: ")
			say("Posiadasz wystarczającą ilość Ksiąg Umiejętności. ")
			say("Chcesz kontynuować wymiane? ")
			local xx = select("Tak!", "Nie! ")
		if xx == 2 then 
		return
		elseif xx == 1 then
			local wybor = select("Wojownik", "Ninja", "Sura", "Szaman", "Wyjdź ")
		if wybor == 1 then
			local wojownik = select("Mocy Ciała", "Mocy Umysłu", "Wyjdź ")
		if wojownik == 1 then
            local przedmioty = {
                {50401, 1},
                {50402, 1},
                {50403, 1},
				{50404, 1},
				{50405, 1},
            }
			local body = select(item_name(przedmioty[1][1]), item_name(przedmioty[2][1]), item_name(przedmioty[3][1]), item_name(przedmioty[4][1]), item_name(przedmioty[5][1]), "Anuluj")
			pc.give_item2(przedmioty[body][1])
			pc.remove_item(50300, 3)
		elseif wojownik == 2 then
            local przedmiotyxd = {
                {50416, 1},
                {50417, 1},
                {50418, 1},
				{50419, 1},
				{50420, 1},
            }
			local mental = select(item_name(przedmiotyxd[1][1]), item_name(przedmiotyxd[2][1]), item_name(przedmiotyxd[3][1]), item_name(przedmiotyxd[4][1]), item_name(przedmiotyxd[5][1]), "Anuluj")
			pc.give_item2(przedmiotyxd[mental][1])
			pc.remove_item(50300, 3)
		elseif wybor == 2 then
			local ninja = select("Mocy Ostrza", "Mocy Łuku", "Wyjdź ")
		if ninja == 1 then
            local przedmiotyxdd = {
                {50431, 1},
                {50432, 1},
                {50433, 1},
				{50434, 1},
				{50435, 1},
            }
			local dagger = select(item_name(przedmiotyxdd[1][1]), item_name(przedmiotyxdd[2][1]), item_name(przedmiotyxdd[3][1]), item_name(przedmiotyxdd[4][1]), item_name(przedmiotyxdd[5][1]), "Anuluj")
			pc.give_item2(przedmiotyxdd[dagger][1])
			pc.remove_item(50300, 3)
		end
		end
		end
		end
		end
		end
	end
end
Link to comment
  • Answers 1
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Popular Days

Top Posters For This Question

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
quest wymiana_ku begin
	state start begin
        when 20397.chat."Wymiana Ksiąg Umiejętności " begin
			say_green("Andrzej: ")
			say("Witaj! Mogę zaoferować Ci wymiane Ksiąg Umiejętności, ")
			say("Wystarczy, że posiadasz 3 Księgi Umiejętności. ")
			say("Następnie będziesz mógł wybrać tą, która Ci odpowiada. ")
			say_reward("Sprawdźmy czy posiadasz wszystkie Księgi Umiejętności. ")
			wait()
			if pc.countitem(50300) < 3 then
				say_green("Andrzej: ")
				say("Nie posiadasz 3 sztuk: ")
				say_item_vnum(50300)
				return
			elseif pc.countitem(50300) >= 3 then
				say_green("Andrzej: ")
				say("Posiadasz wystarczającą ilość Ksiąg Umiejętności. ")
				say("Chcesz kontynuować wymiane? ")
				local xx = select("Tak!", "Nie! ")			
				if xx == 1 then
					local wybor = select("Wojownik", "Ninja", "Sura", "Szaman", "Wyjdź ")
					if wybor == 1 then
						local wojownik = select("Mocy Ciała", "Mocy Umysłu", "Wyjdź ")
						if wojownik == 1 then
							local przedmioty = {
												{50401, 1},
												{50402, 1},
												{50403, 1},
												{50404, 1},
												{50405, 1},
												}												
							local body = select(item_name(przedmioty[1][1]), item_name(przedmioty[2][1]), item_name(przedmioty[3][1]), item_name(przedmioty[4][1]), item_name(przedmioty[5][1]), "Anuluj")
							if body != 6 then
								pc.give_item2(przedmioty[body][1])
								pc.remove_item(50300, 3)
								return
							end
						elseif wojownik == 2 then
							local przedmiotyxd = {
												  {50416, 1},
												  {50417, 1},
												  {50418, 1},
												  {50419, 1},
												  {50420, 1},
										       	 }
							local mental = select(item_name(przedmiotyxd[1][1]), item_name(przedmiotyxd[2][1]), item_name(przedmiotyxd[3][1]), item_name(przedmiotyxd[4][1]), item_name(przedmiotyxd[5][1]), "Anuluj")
							if mental != 6 then
								pc.give_item2(przedmiotyxd[mental][1])
								pc.remove_item(50300, 3)
								return
							end
					elseif wybor == 2 then
						local ninja = select("Mocy Ostrza", "Mocy Łuku", "Wyjdź ")
						if ninja == 1 then
							local przedmiotyxdd = {
													{50431, 1},
													{50432, 1},
													{50433, 1},
													{50434, 1},
													{50435, 1},
												   }
							local dagger = select(item_name(przedmiotyxdd[1][1]), item_name(przedmiotyxdd[2][1]), item_name(przedmiotyxdd[3][1]), item_name(przedmiotyxdd[4][1]), item_name(przedmiotyxdd[5][1]), "Anuluj")
							if dagger != 6 then
								pc.give_item2(przedmiotyxdd[dagger][1])
								pc.remove_item(50300, 3)
								return
							end
						end
					end
				end
			end
		end
	end
end
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×
×
  • Create New...

Important Information

Terms of Use / Privacy Policy / Guidelines / We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.